REGULAMIN KURSANTA SERWISU INTERNETOWEGO WWW.KITE360.PL

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Serwis www.kite360.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Usługi między Kursantami oraz Szkołą, tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Serwis www.kite360.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  3. Każdy Użytkownik z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Serwisu www.kite360.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  4. Serwis stanowi platformę, za pośrednictwem której Kursanci mają możliwość zawarcia Umowy Sprzedaży Usługi z wybraną przez siebie szkołą, której przedmiotem jest kurs kitesurfingu, kurs doszkalający bądź kurs innego sportu wodnego (Usługa) oferowane przez szkołę.
  5. Serwis oraz Usługodawca nie są podmiotami świadczącymi Usługi polegające na udziale w kursach bądź jazdach doszkalających. Podmiotami świadczącymi te Usługi oraz odpowiedzialnymi za ich prawidłową realizację są szkoły.
  6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
    • Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
    • Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827),Ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r. (Dz.U. 2016 poz. 1823),
    • Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

§ 2 DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

  1. CENA – kwota płacona przez Kursanta z tytułu Umowy Sprzedaży Usługi.
  2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej www.kite360.pl umożliwiający utworzenie Konta w Serwisie.
  3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.kite360.pl umożliwiający Kursantowi złożenie Zamówienia.
  4. KURSANT – Użytkownik, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży Usługi z SZKOŁĘ za pośrednictwem Serwisu lub Umowę Sprzedaży Vouchera z Usługodawcą. Kursantem zwana jest także osoba dokonująca zakupu Vouchera, nawet jeśli nie zamierza ona wykorzystać samodzielnie.
  5. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Kursanta.
  7. USŁUGA – usługa uczestnictwa w kursie bądź usługa jazd doszkalających, prezentowana w Serwisie przez SZKOŁĘ i będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Kursantem, a Ośrodkiem Szkolenia Kierowców. Warunki świadczenia Usługi określa niniejszy Regulamin, oferta prezentowana przez SZKOŁĘ w Serwisie oraz przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
  8. OPŁATA REZERWACYJNA  – opłata pobierana przez Usługodawcę z tytułu udostępniania platformy do zawierania Umów Sprzedaży w postaci Serwisu. Opłata jest pobierana bezpośrednio od Kursanta przy zawieraniu Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Serwisu.
  9. REGULAMIN – niniejszy regulamin.
  10. SERWIS – serwis internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.kite360.pl.
  11. USŁUGODAWCA – NUORDER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 5213522564, kapitał zakładowy w całości opłacony: 72 000 zł miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Adama Idźkowskiego 4/10, 00-442 Warszawa, NIP: 5213522564, REGON: 141730887, adres poczty elektronicznej (e-mail): biuro@kite360.pl, numer telefonu: 608 795 065.
  12. SZKOŁA – Szkoła nauki kitesurfingu bądź innego sportu wodnego, który prowadzi Konto Szkoły w Serwisie i prezentuje swe Usługi celem zawierania Umów Sprzedaży z Kursantami. Szkoła jest podmiotem profesjonalnym, posiadającym status Przedsiębiorcy.
  13. SYSTEM OPINII – Usługa Elektroniczna udostępniona Kursantom przez Usługodawcę, umożliwiająca zamieszczanie opinii dotyczących Szkoły i jej Usług.
  14. UMOWA SPRZEDAŻY USŁUGI – umowa zawarta między Kursantem, a Szkołą za pośrednictwem Serwisu na warunkach określonych w Regulaminie oraz warunkach oferty prezentowanej przez Szkołę, której przedmiotem jest Usługa.
  15. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Serwisu.
  16. UŻYTKOWNIK – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
  17. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Kursanta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Usługi z SZKOŁĘ bądź ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Vouchera z Usługodawcą.
  18. WYSZUKIWARKA – Usługa Elektroniczna udostępniona Użytkownikom przez Usługodawcę, umożliwiająca wyszukiwanie określonych Usług na podstawie podanych przez Użytkownika kryteriów (przy użyciu filtrów).

§ 3 RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Usługodawca umożliwia Szkole za pośrednictwem Serwisu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
    • Prowadzenie Konta w Serwisie,
    • Wyszukiwarka,
    • System Opinii,
    • Formularz Zamówień.
  2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Użytkowników w Serwisie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
  3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Serwisu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim materiałów.

§ 4 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 3 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
  2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
    • umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Serwisie zawierana jest na czas nieoznaczony,
    • umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Wyszukiwarki zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zaprzestania korzystania z tej Usługi Elektronicznej przez Użytkownika,umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Systemu Opinii zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą dodania opinii lub rezygnacji z jej zamieszczania przez Użytkownika,
    • umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Formularza Zamówień zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia lub zaprzestania jego składania przez Użytkownika.
  3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
    • komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
    • dostęp do poczty elektronicznej,przeglądarka internetowa,
    • włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
  4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
  5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
  6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

§ 5 REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@kite360.pl
  2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
  3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
  4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym.

§ 6 WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
    • Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie Konta).
    • Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@kite360.plUsługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
    • Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
  2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.

§ 7 USŁUGI – KURSY ORAZ JAZDY DOSZKALAJĄCE

  1. Informacje dotyczące Usługi oraz jej zamawiania.
    • Szkoły prowadzą sprzedaż Usług prezentowanych za pośrednictwem ich Profili oraz ogłoszeń w Serwisie.
    • Informacje znajdujące się na stronie internetowej Serwisu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Kursant, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonej Usługi na warunkach podanych w jej opisie oraz Regulaminie.
    • Cena Usługi uwidoczniona na stronie internetowej Serwisu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
    • Do ceny Usługi, o której mowa w pkt 1.3., doliczana jest również bezpośrednio Opłata Rezerwacyjna, a więc kwota płacona bezpośrednio na rzecz Usługodawcy z tytułu udostępniania platformy.
    • Cena Usługi uwidoczniona na stronie Serwisu jest wiążąca w chwili złożenia przez Kursanta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Serwisie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Usług po złożeniu przez Kursanta Zamówienia.
    • Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Serwis www.kite360.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
    • W celu złożenia Zamówienia, Kursant nie ma obowiązku rejestracji Konta w Serwisie.
    • Warunkiem skutecznego złożenia Zamówienia w Serwisie przez Kursanta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówieni, zapoznanie się i akceptacja z warunkami świadczenia Usług przez y, a także zapłata Opłaty Rezerwacyjnej na rzecz Serwisu. W czasie składania Zamówienia Kursant jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o wyrażeniu zgody na świadczenie Usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy zawartej na odległość.
  2. Zawarcie Umowy Sprzedaży.
    • Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie Zamówienia zgodnie z pkt 1.6 oraz 1.8 Regulaminu.
    • Po złożeniu Zamówienia Kursant niezwłocznie otrzyma mailowo jego potwierdzenie bądź informacje o braku możliwości potwierdzenia Zamówienia.
    • Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2.2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Kursanta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail, która zawiera potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
    • Z chwilą otrzymania przez Kursanta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 2.3 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Szkołą, a Kursantem.
    • Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu (faktura VAT), który będzie przekazywany fizycznie w miejscu świadczenia Usługi.
  3. Sposoby płatności.
    • Usługodawca udostępnia płatność z tytułu Opłaty Rezerwacyjnej za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności PayU.pl.
    • W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Kursant dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej oraz szybkiego przelewu z wybranych polskich oraz zagranicznych banków, a dostępne formy płatności to Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro.Płatność Ceny z tytułu Usługi odbywa się w miejscu świadczenia Usługi, bezpośrednio na rzecz Szkoły.Usługa zostanie wykonana dopiero po jej opłaceniu (zarówno opłaceniu Opłaty Rezerwacyjnej na rzecz Usługodawcy, jak i Ceny na rzecz Szkoły).
    • Kursant jest zobowiązany do zapłaty Opłaty Rezerwacyjnej w ciągu 30 minut od złożenia Zamówienia. W razie nieopłacenia Zamówienia, Umowa Sprzedaży nie zostanie zawarta.
  4. Reklamacja.
    • Podstawa i zakres odpowiedzialności Szkoły wobec Kursanta z tytułu braku zgodności Usługi z Umową Sprzedaży są określone w ustawie o prawach konsumenta z 30 maja 2014 roku (w przypadku Konsumentów oraz podmiotów, o których mowa w § 10 Regulaminu) oraz ustawie kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
    • Szkoła jest odpowiedzialny wobec Kursanta za brak zgodności Usługi z Umową na zasadach ogólnych określonych w Kodeksie Cywilnym.
    • Zawiadomienia o braku zgodności Usługi z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@kite360.pl lub bezpośrednio do Szkoły świadczącej Usługę.
    • W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Szkołę.
    • Usługodawca niezwłocznie przekazuje zgłoszenie reklamacyjne do Szkoły, jeśli zostało ono złożone za pośrednictwem Usługodawcy.
    • Szkoła ustosunkuje się do żądania Kursanta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu otrzymania reklamacji.
    • W przypadku reklamacji Kursanta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu – brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
    • W razie uznania reklamacji za uzasadnioną Szkoła zaproponuje Kursantowi zwrot części lub całości Ceny zapłaconej za Usługę, albo wykonanie Usługi zastępczej. Nie wyłącza to uprawnień konsumenckich wynikających z Kodeksu Cywilnego.
    • W razie uzasadnionej reklamacji, Usługodawca zwróci Kursantowi proporcjonalną część Opłaty Serwisowej.
  5. Odstąpienie od umowy.
    • Z zastrzeżeniem pkt 5.4 niniejszego paragrafu, Kursant będący jednocześnie konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
    • W razie odstąpienia od umowy, Umowa jest uważana za niezawartą.
    • Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, mogą odstąpić od umowy, liczy się od dnia zawarcia umowy.
    • Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w wypadku Umowy:
      • o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Szkoła wykonała w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Szkołę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
      • o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
    • Prawo odstąpienia od Umowy przysługuje zarówno Szkole, jak i Kursantowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
    • W razie uprawnionego odstąpienia od Umowy Sprzedaży Usługi zawartej na odległość, Usługodawca zwraca Kursantowi Opłatę Rezerwacyjną.
  6. Świadczenie Usługi.
    • Szczegółowe warunki świadczenia Usługi (w tym termin oraz okres jej świadczenia) określa treść ogłoszenia widocznego w Serwisie. Kursant chcący złożyć Zamówienie powinien się z nimi zapoznać.

§ 9 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW

  1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą ustawą o prawach konsumenta pod warunkiem, że umowa, którą zawiera z Usługodawcą jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
  2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
    • niedozwolonych postanowień umownych,
    • odpowiedzialności z tytułu braku zgodności usługi z umową,
    • prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
    • zasad dotyczących umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
  3. Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł z Usługodawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
  4. Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.

§ 10 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)

  1. W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu.
  2. Usługodawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zawartej z Kursantem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Kursanta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.
  3. Usługodawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Kursantów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Kursanta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży Vouchera.
  4. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.

§ 11 WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

  1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.kite360.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i są (z zastrzeżeniem § 12 pkt 3)  własnością NUORDER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Adama Idźkowskiego 4/10, 00-442 Warszawa, NIP: 5213522564, REGON: 141730887. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.kite360.pl, bez zgody Usługodawcy.
  2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.kite360.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
  3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Serwisu pod adresem www.kite360.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.kite360.pl użyte są w celach informacyjnych.

§ 12 ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Usługodawca wyznacza punkt kontaktowy w rozumieniu Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA) w miejscu swej siedziby, o której mowa w § 2 niniejszego Regulaminu lub pod adresem e-mail: biuro@kite360.pl.
  2. Niedopuszczalne jest zamieszczanie treści bezprawnych za pośrednictwem Serwisu (poprzez komentarze, opinie etc.), a także treści:
    • niezwiązane z tematyką Serwisu,
    • bezpodstawnie naruszające dobre imię Usługodawcy,
    • zawierające słowa powszechnie uznawane za niecenzuralne,
    • promujące działalność konkurencyjną względem Usługodawcy.
  3. W przypadku publikowania treści, o których mowa w pkt 2, Usługodawca ma możliwość ich moderacji (odmowa publikacji treści, depozycjonowanie treści, usunięcie treści, uniemożliwienie dostępu do treści, ograniczenie lub wyłączenie monetyzacji treści, zawieszenie lub zamknięcie konta użytkownika, zawieszenie lub zakończenie świadczenia usługi na rzecz użytkownika).
  4. W przypadku automatycznego moderowania publikowanych przez Usługobiorców treści za pośrednictwem algorytmu, Usługobiorcy nie tracą uprawnienia do odwołania się od decyzji Usługodawcy. Odwołać można się za pośrednictwem adresu e-mail: biuro@kite360.pl. Odwołując się należy opisać zwięźle zaistniały stan faktyczny oraz uzasadnić powody odwołania. Usługodawca rozpatrzy odwołanie w sposób wskazany przez przepisy Aktu o Usługach Cyfrowych w terminie 14 dni.
  5. Usługobiorca, który stwierdzi naruszenie zasad opisanych w niniejszym paragrafie ma możliwość zgłoszenia niedozwolonych treści publikowanych w Serwisie za pośrednictwem adresu e-mail: biuro@kite360.pl.
  6. Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 5, musi zawierać następujące elementy:
    •  wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których Usługobiorca zarzuca, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści;
    • jasne wskazanie przez Usługobiorcę dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
    • imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail Usługobiorcy dokonującego zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
    • oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie Usługobiorcy dokonującego zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  7. Usługodawca potwierdzi otrzymanie zgłoszenia, o którym mowa w pkt 5 niniejszego paragrafu oraz poinformuje o pozytywnym lub negatywnym jego rozpatrzeniu bez zbędnej zwłoki.
  8. W przypadku uznania zgłoszenia, o którym mowa w pkt 5 za zasadne, Usługobiorca w miarę możliwości poinformuje Usługobiorcę odpowiedzialnego za naruszenie o fakcie dokonania moderacji opublikowanych przez niego treści wraz z wymaganym uzasadnieniem.
  9. W przypadku gdy Usługodawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe wraz z uzasadnieniem swoich podejrzeń i przekazaniem znanych mu informacji.
  10. Usługodawca informuje Usługobiorców o istotnych zmianach Regulaminu.
  11. Usługobiorcy ponoszą pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę wywołaną ich działaniami w Serwisie, w szczególności podaniem nieprawdziwych danych, ujawnieniem informacji niejawnej lub innych tajemnic ustawowo chronionych, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych, a także przetwarzaniem danych osobowych Usługobiorców niezgodnie z celami Serwisu lub z naruszeniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
  12. Usługodawca zobowiązuje się w miarę możliwości informować z wyprzedzeniem Usługobiorców o możliwych zakłóceniach w funkcjonowaniu Serwisu, w szczególności o przerwach w dostępie.
  13. Usługodawca podejmuje wszelkie starania, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie Serwisu pod względem formalnym i prawnym.
  14. Usługodawca będzie uwzględniał wszelkie zmiany przepisów prawnych i dokonywał aktualizacji Serwisu zgodnie w tymi zmianami.
  15. Aktualizacja systemu Serwisu dokonywana będzie przez Usługodawcę bez obciążania Usługobiorców dodatkowymi kosztami.
  16. Usługodawca podejmuje wszelkie środki, w celu ochrony danych Usługobiorców
  17. Usługodawca nie jest odpowiedzialny w stosunku do Usługobiorców będących Przedsiębiorcami:
    • za jakiekolwiek szkody i straty bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze majątkowym), powstałe z powodu użycia, niemożliwości użycia lub błędnego działania oprogramowania Serwisu, szkody powstałe w wyniku wyłączenia lub awarii systemu teleinformatycznego, awarii sieci energetycznej,
    • w związku z niewłaściwym korzystaniem z Serwisu przez Usługobiorcę niebędącego Konsumentem oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem sprzętu komputerowego, oprogramowania komputerowego czy też systemu łączności, za pomocą których Usługobiorca łączy się z systemem Serwisu,
    • za ewentualne szkody powstałe w wyniku błędów, awarii i przerw w funkcjonowaniu Serwisu lub spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem danych pobieranych przez Usługobiorców,
    • za zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu Serwisu, a także utratę danych Usługobiorców niebędących Konsumentami powstałe w wyniku działania siły wyższej lub osób trzecich,
    • za działania osób trzecich polegające na niezgodnym z powszechnie obowiązującym prawem lub Regulaminem wykorzystywaniu danych oraz materiałów umieszczonych w Serwisie,
    • za niemożność zalogowania się w systemie Serwisu spowodowaną w szczególności: jakością połączenia, awarią systemu teleinformatycznego lub sieci energetycznej, błędną konfiguracją oprogramowania Usługobiorców niebędących Konsumentami,
    • za skutki związane z utratą hasła.
  18. Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za podanie adresu poczty elektronicznej, do którego nie ma dostępu, w szczególności adresu nieprawidłowego lub należącego do innego podmiotu.

§ 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Serwis zawierane są zgodnie z prawem polskim.
  2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Serwisem lub SZKOŁĘ, a Kursantami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
  4. Sądowe rozstrzyganie sporów:
    • ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą/SZKOŁĘ a Usługobiorcą (Kursantem) będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.,
    • ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą/SZKOŁĘ a Usługobiorcą (Kursantem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o którym mowa w § 11 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
  5. Kursant będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.